Четверг, 28 марта 2024 г.

Именины: Ginta, Gunda, Gunta

Latvijas Sabiedriskie Mediji

Preses relīzes

Latvijas Radio klausās vairāk nekā 770 tūkstoši iedzīvotāju

Latvijas Radio kanālu grupa ar 35,4% radio klausīšanās laika daļu joprojām saglabā tirgus līdera pozīciju Latvijā, liecina Kantar TNS jaunākie auditorijas dati par 2020. gada pavasara-vasaras periodu. Klausītākā radio stacija ar 17,5% tirgus daļu ir latviešu populārās mūzikas programma Latvijas Radio 2. Savukārt Eiropas Raidorganizāciju apvienības (EBU) dati liecina, ka pēc tirgus daļas, iknedēļās klausītāju skaita un jauniešu auditorijas klausītāju skaita Latvijas Radio ir līderis arī Baltijas valstu sabiedrisko radio kontekstā un pārspēj arī lielu daļu sabiedriskās raidstacijas Eiropā.

„Sabiedriskajam medijam ir jāspēj uzrunāt un iekļaut arvien plašāku un arī jaunāku auditorijas daļu – dati liecina, ka Latvijas Radio tas izdotas. Auditorijas aplēses ļauj mums sekot līdzi izmaiņām un redzēt, ka mūsu satura kvalitāti un daudzveidību klausītāji novērtē. Ir patiess prieks, ka Latvijas Radio ir spēcīgs sabiedriskais medijs, kurš caur radio viļņiem sasniedz ievērojamu daļu – vairāk nekā 770 tūkstošus – Latvijas iedzīvotāju. Un jāteic, šie ir tikai klausītāju dati, neskaitot Latvijas Radio veidotā satura patērētājus digitālajā vidē un sociālajos tīklos,” ar gandarījumu atzīst Latvijas Radio valdes priekšsēdētāja Una Klapkalne. 

Kantar TNS 2020. gada pavasara-vasaras perioda dati liecina, ka klausītākā radiostacija Latvijā nemainīgi ir latviešu populārās mūzikas kanāls Latvijas Radio 2 ar 17,5% klausīšanās laika daļu, nedēļā sasniedzot 455 tūkstošus klausītāju. Raidstaciju TOP3 trešo vietu ieņem informatīvi analītiskā programma Latvijas radio 1 ar 10,2% tirgus daļu un 340 tūkstošiem klausītāju.

Mazākumtautību valodās raidošā Latvijas Radio 4 – Doma laukums sasniegtā nedēļas auditorija ir 167 tūkstoši klausītāju ar 4% klausīšanās laika daļu, Jauniešu multimediālās platformas Latvijas Radio 5 – pieci.lv nedēļas auditorija bijusi 144 tūkstoši klausītāju (2,7% klausīšanās laika daļa), Latvijas radio 3 – Klasika 83 tūkstoši (0,6%), savukārt Latvijas Radio 6 – NABA 26 tūkstoši (0,4%).

Saskaņā ar EBU Barometra 2019. gada datiem, Latvijas Radio tirgus daļa Latvijā bija 35,4%, kamēr Igaunijas sabiedriskā radio – 28,2%, bet Lietuvas – 13,4%. Raugoties uz jauniešu auditoriju vecumā no 15–25 gadiem, Latvijas Radio sasniedz 22,7% šī vecuma jauniešus, kamēr Igaunijas sabiedriskais radio 4,2%, bet Lietuvas – tikai 2%.

Sabiedriskais medijs Latvijas Radio veido 6 programmas: Latvijas Radio 1 ar lielāko ziņu dienestu starp radiostacijām Latvijā, populārās latviešu mūzikas programma Latvijas Radio 2, vienīgā klasiskās mūzikas raidstacija Latvijas Radio 3 – Klasika, Latvijas Radio 4 – Doma laukums ar apraidi krievu un citās mazākumtautību valodās, jauniešu satura multimediālā platforma Latvijas Radio 5 – pieci.lv, kā arī dažādās mūzikas kanāls Latvijas Radio 6 – Radio Naba.

Papildu informācijai:

Kaspars Zalāns

Latvijas Radio

Komunikācijas un multimediju daļas

sabiedrisko attiecību speciālists

Tālr.: 20037868

E-pasts: kaspars.zalans@latvijasradio.lv