Суббота, 23 ноября 2024 г.

Именины: Zigfrīda, Zigrīda, Zigrīds

Latvijas Sabiedriskie Mediji

Preses relīzes

Sabiedriskā labuma tests: augusi auditorijas uzticēšanās Latvijas Radio saturam

Latvijas Radio (LR) klausītāji un Latvijas Televīzijas (LTV) skatītāji ir novērtējuši pozitīvās pārmaiņas, kas pēdējo divu gadu laikā notikušas abu mediju saturā – to apliecina „GfK Retail and Technology Baltic“ jūlijā veiktais pētījums. Uzticēšanās indekss LTV saturam audzis no 60%* līdz 69% (regulārie LTV skatītāji), bet uzticēšanās LR saturam augusi no 63% līdz 79% (regulārie LR klausītāji).

Sabiedriskā labuma tests tiek veikts, lai noskaidrotu auditorijas apmierinātības un uzticēšanās dinamiku sabiedriskajiem medijiem. Šāds, regulārs auditorijas mērījums ir uzsākts atbilstoši Koncepcijai par jauna Latvijas Sabiedriskā elektroniskā medija izveidi, ko Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) pieņēma 2013.gada 7.janvārī.

 

Latvijas Radio augsta apmierinātība; papildu pieprasa bērnu un jauniešu raidījumus, radioteātri, koncertus

Latvijas Radio ir izdevies sasniegt ļoti augstu apmierinātības rādītāju starp klausītājiem, kuri regulāri klausās LR programmas – 85% ir apmierināti vai ļoti apmierināti ar piedāvāto saturu. Starp neregulāriem LR klausītājiem pozitīvu vērtējumu devuši 45%, bet abās minētajās respondentu grupās ir zems negatīvi noskaņotu klausītāju skaits (attiecīgi 2% un 5%). Salīdzinoši augsts LR satura vērtējums ir gan latviešu (72%), gan nelatviešu (61%) auditorijās.

LR programmu saturam uzticas 79% regulāro klausītāju un 46% no klausītājiem, kuri LR klausās retāk nekā reizi nedēļā.

“Pētījums kalpos par atskaites punktu turpmākajiem pētījumiem nākotnē – tas ir sava veida indikators, kas parāda Latvijas Radio stiprās puses un atklāj iespējas uzlabojumiem. Zināmākie Radio zīmoli ir Latvijas Radio 1 un Latvijas Radio 2. Tos pētījumā atpazīst attiecīgi 63% un 69% radio klausītāji. Rezultāti sasaucas arī ar Latvijas mīlētāko zīmolu topu, kurā starp vairāk nekā 350 zīmoliem ir ierindojušās abas radio programmas, Latvijas Radio 1 iegūstot arī balvu kategorijā “Straujāk augošais zīmols”,” norāda LR valdes loceklis Jānis Siksnis.

Pēc pētījuma rezultātiem var secināt, ka LR žanru piedāvājums ir pietiekams, papildu pieprasījums ir pēc bērnu un jauniešu raidījumiem, izglītības un zinātnes raidījumiem, kā arī radioteātra iestudējumiem un koncertu tiešraidēm.

Saskaņā ar respondentu vērtējumu, Latvijas Radio 1 ir radiostacija, kas labi informē un ir viedokļu līderis; Latvijas Radio 2 – izklaidē un ir pieprasīta radio stacija visos Latvijas reģionos, kas domāta visām sabiedrības grupām, ceļot iedzīvotāju pašapziņu un lepnumu par Latvijas valsti. Latvijas Radio 3 – „Klasika” tiek uztverta kā kvalitatīva, atpazīstama un uzticama radio stacija par akadēmisko mūziku; Latvijas Radio 4 – „Doma laukums” pētījuma respondenti galvenokārt uztver kā radio staciju, kas rūpējas par sabiedrības integrāciju. Jauniešu radio stacija Latvijas Radio 5 – Pieci.lv pētījumā ir atzīta par modernu un izklaidējošu radiostaciju, kas palīdz izglītoties un attīstīties.

VSIA „Latvijas Televīzija” un VSIA „Latvijas Radio” zīmolu un raidījumu vērtējumu un auditoriju uztveres pētījums tika veikts no 2014.gada 13.jūnija līdz 27.jūlijam. Pētījumā tika aptaujāti 2017 respondenti, reprezentatīvi Latvijas iedzīvotājiem vecuma grupā 15–74 gadi. Pētījuma metode – tiešās intervijas respondentu dzīves vietās. Pētījumu veica “GfK Retail and Technology Baltic”.

Ar plašāku informāciju par sabiedriskā labuma testa rezultātiem var iepazīties NEPLP interneta vietnē šeit

 

* Uzticēšanās indeksa LTV un LR 2012.g. avots: “Jauna Latvijas sabiedriskā elektroniskā medija izveides koncepcijas detalizācija”, 14.lpp., NEPLP.